Med pengar kommer möjligheter

"Med pengar kommer möjligheter"

Läs hela artikeln
AKTUELLT TEMA eLokal Shop | Nyhetsöversikt | RSS | Tipsa oss | Annonsera/Kontakta oss | Sök 
Josefin Crafoord: Jag utgår alltid från mig själv
HÖSTMODE

Josefin Crafoord: "Jag utgår alltid från mig själv"

Läs hela artikeln
Högtryck på andrahandsmarknaden
BOSTAD

Läs hela artikeln
Citroën Survolt:
MOTOR

Citroën Survolt:

Läs hela artikeln
Klassiskt och bohemiskt kompletterar varandra

Klassiskt och bohemiskt kompletterar varandra

STILMIX. Höstens modescen bjuder på blandade stilar. Den bohemiska looken och lager på lager dröjer sig kvar, men får hård konkurrens av den...

2010-09-02 |  Läs hela artikeln

Josefin Crafoord: Jag utgår alltid från mig själv

Josefin Crafoord: "Jag utgår alltid från mig själv"

Josefin Crafoord som hittills mest varit känd som programledare och artist. Numera är hon även sko- och väskdesigner för märket Fashion By C. Vad...

När är det dags att snacka blommor och bin med tonåringen?

När är det dags att snacka blommor och bin med tonåringen?

FRÅGA: Min tonåring (13 år) har träffat en kille i samma ålder som hon nu har frågat mig om hon får sova över hos. Nu undrar jag...

Koll på att hyra i andra hand

Koll på att hyra i andra hand

BOSTAD. I dag råder en stor brist på hyresrätter, vilket i sin tur skapar förutsättningar för en växande marknad för andrahandskontrakt....

”Jag blev grundlurad”

”Jag blev grundlurad”

HYRESGÄST. Nummer ett är att fundera över vem du egentligen hyr ut till. Sara, 31, gick på en rejäl nit när hon hyrde ut sin tvåa till en bekants bekant.– När jag och min kille ville flytta...

2010-09-01 |  Läs hela artikeln

BOSTAD. I tider av brist på hyresrätter är andrahandskontrakten hett eftertraktade. Men det finns en del att tänka på både innan du hyr ut i andra hand och innan du hyr andra hand. En viktig fråga...

På god fot med regn och rusk

På god fot med regn och rusk

SKOR. I höst får vi se mer av skor med den klassiska feminina stilen, men också en råare look med mc-boots i kombination med kvinnliga plagg. Inspirationen till den klassiska stilen kommer från en viss...

Kvinnors förmögenhet ökar med ROT-avdrag

Kvinnors förmögenhet ökar med ROT-avdrag

ÄGANDE. Enligt Sveriges Byggindustrier (BI) ger rot-avdraget effekter på förmögenhetsfördelningen mellan makar. "Förutom att rot-avdraget gör svarta jobb vita och förbättrar konkurrensen inom...

2010-08-31 |  Läs hela artikeln

Elegant för handleden

Elegant för handleden

ARMBAND. Perfekt till den välklädda stilen är kanske armbandet från Filippa K.Hope fick GuldknappenDESIGNPRIS. Det prestigefyllda designpriset gavs i år till designduon Hope bestående av Ann Ringstrand och...

2010-08-31 |  Läs hela artikeln

Fuskskinn och skräddat till hösten

Fuskskinn och skräddat till hösten

DAM/HERR. På modescenen i höst får vi se mörka toner och mycket fuskskinn, läder och päls. Den skräddade stilen tar mer plats, men den bohemiska looken stannar kvar vid sidan om "shabby chic" och lager...

2010-08-30 |  Läs hela artikeln

Så gott som alla län har lodjursföryngring

Så gott som alla län har lodjursföryngring

LODJUR. Lodjuret finns i alla län, förutom Gotland. Det visar resultatet av länsstyrelsernas lodjurinventering i vintras. Dessutom kvalitetssäkras lodjursföryngring i 19 av 21 län. Totalt har 203 säkra...

2010-08-29 |  Läs hela artikeln

Rätt utrustad i skogen

Rätt utrustad i skogen

PRYLGUIDE. Det finns en mängd nyheter för höstens jaktsäsong. Det är viktigt att vara bra utrustad när man ger sig ut i skogen. Här har Lokaltidningen plockat ut några nyheter för hösten....

2010-08-28 |  Läs hela artikeln

Det hade varit kul om det hade funnits fler tjejer som jagar

"Det hade varit kul om det hade funnits fler tjejer som jagar"

JAKTBITEN. För tre år sedan tog hon sin jägarexamen, och sedan dess har skånska Louise Larsson varit en underdog i jaktsammanhang.– Det hade varit kul om det hade funnits fler tjejer som jagade, säger hon....

2010-08-27 |  Läs hela artikeln

På jakt efter nya upplevelser

På jakt efter nya upplevelser

RESOR. Trivs du bäst i de svenska skogarna eller längtar du efter nya jaktupplevelser i andra miljöer?Numera finns en rad aktörer på jaktresemarknaden som kan erbjuda allt från antilopjakt i Afrika till...

2010-08-26 |  Läs hela artikeln

Kolla när du får jaga i höst

Kolla när du får jaga i höst

KALENDERKOLL. Jaktsäsongen i Sverige omfattar i huvudsak hösten och vintern, från augusti till februari. Jakttidens start och längd för en specifik art kan variera avsevärt inom olika delar av Sverige. Det...

2010-08-25 |  Läs hela artikeln

Inrikesflyg i topp

Inrikesflyg i topp

RESOR. Sommarens värmebölja medförde att svenskarna hellre reste inrikes inom Skandinavien, än till typiska sommardestinationer. Det visar topp 100-listan över svenskarnas sökningar på billiga flyg...

2010-08-25 |  Läs hela artikeln

Så fixar du jägarexamen

Så fixar du jägarexamen

UTBILDNING. För att kunna ansöka om vapenlicens måste man ha en jägarexamen.Man kan välja mellan dagskurser, kvällskurser och olika former av intensivkurser. Kostnaden varierar mellan olika kurssamordnare och ...

2010-08-24 |  Läs hela artikeln

Jakt är frihet för Per Morberg

Jakt är frihet för Per Morberg

JÄGARE. Att kocken och skådisen Per Morberg är en stor jaktentusiast är ingen hemlighet. Men för honom handlar det inte bara om ett simpelt nöje.– Det är den sista fria utposten i vårt allt...

2010-08-23 |  Läs hela artikeln

Villapriserna ökar igen

Villapriserna ökar igen

BOSTAD. Priserna på småhus har stigit med 2 procent på riksnivå mellan de två senaste tremånadersperioderna. Medelpriset för en småhusfastighet i landet var nästan 2 miljoner kronor under ...

Höstlovsresorna snart slut

Höstlovsresorna snart slut

RESOR. Så här i slutet av sommaren börjar svenskarna redan tänka på höst och vinter. Den som vill resa bort över höstlovet bör skynda sig. Snart är resorna slutsålda.Svenskarna...

Skatteåterbäring eller kvarskatt?

Skatteåterbäring eller kvarskatt?

EKONOMI. I slutet av augusti är det dags. Då får närapå tre miljoner svenskar sina slutskattebesked, med antingen skatteåterbäring eller kvarskatt i sitt kölvatten. Av de 2,7 miljoner svenskar...

2010-08-20 |  Läs hela artikeln

Kampen om fastighetsskatten

Kampen om fastighetsskatten

SKATTEPOLITIK. Fastighetsskattens framtid har blivit en het potatis i årets valrörelse. Den rödgröna oppositionen (Socialdemokraterna, Miljöpartiet och Vänsterpartiet red anm) fortsätter att driva...

2010-08-20 |  Läs hela artikeln

Chans på drömjobbet

Chans på drömjobbet

FRAMTID. Drömmer du om att bli veterinär, brandman eller möjligen läkare? Om du vill veta mer om chansen att få jobb inom en specifik yrkeskategori kan det vara en god idé att ta hjälp av ett så...

2010-08-18 |  Läs hela artikeln

Allt fler väljer egen PT

Allt fler väljer egen PT

POPULÄRT. Från att mest ha varit en exklusiv "förmån" för kändisar och elitidrottare har den personliga tränaren blivit en del av livet för många fler som vill ha hjälp och inspiration i ...

2010-08-07 |  Läs hela artikeln

Prylar, prylar, prylar

Prylar, prylar, prylar

STAVAR. Stavgång är ett effektivt och skonsamt sätt att träna kroppen på. Dessutom har det nu kommit stavar med justerbara vikter för att kunna göra träningen så individuellt anpassningsbar...

2010-08-06 |  Läs hela artikeln

Gym och promenader fixar formen

Gym och promenader fixar formen

AKTIV. Vi har sett Hasse Brontén i tv-program som Parlamentet och Roast på Berns där han ger publiken träningsvärk i magmusklerna av allt skrattande. Vid sidan om jobbet som komiker är motion en viktig del...

2010-08-05 |  Läs hela artikeln

Gå en rolig kvällskurs

Gå en rolig kvällskurs

AKTIVITET. Längtar du efter att lära dig någonting alldeles nytt? Och kanske till och med något som inte "alla andra" kan? Utbudet av kurser med överraskande innehåll är större än du kanske...

2010-08-04 |  Läs hela artikeln

Hälsa viktigt för svensken

Hälsa viktigt för svensken

UNDERSÖKNING. Hela 79 procent av svenskarna tycker att hälsa är viktigt. Det visar en undersökning som mässan Allt för Hälsan har beställt. De tillfrågade fick svara på hur viktigt det...

2010-08-04 |  Läs hela artikeln

Nätet hjälper dig att sätta fart på träningen

Nätet hjälper dig att sätta fart på träningen

WEBB. Tränings- och livsstilssajterna ökar i antal. De erbjuder allt från stöd och inspiration för joggare till träningsdagbok och diskussionsforum. Här är några exempelStöttande...

2010-08-03 |  Läs hela artikeln

Nya utmaningar för konditionen

Nya utmaningar för konditionen

TRENDER. Spinning har de flesta hört talas om. Men hur fungerar Indoor Walking? Precis som under ett spinningpass tränar man i grupp på varsin maskin, men som namnet på träningsformen avslöjar går man...

2010-08-02 |  Läs hela artikeln

Tilbaka till lokaltidningen.se
HÖSTMODE

SKIVRECENSIONER

politikerbloggar
senaste blogg
Ingegärd Sundell:
SATSA PÅ SKOLAN - VI HAR INTE RÅD ATT LÅTA BLI...
Veckans annonser

Möbeltokiga jagar nytt hos IKEA
Nyheter från ditt lokalområde
Välj din tidning här och läs de senaste nyheterna från ditt lokalområde...

E-TIDNING

Höganäs

Näringsliv Nordvästra Skåne

loading...

Lokaltidningen HöganäsMöllegränden 8Telefon: 042-19 47 00Fax: 042-19 47 99
lokaltidningen.se/hoganas - en del av lokaltidningen.se